יום שני, 30 בינואר 2012

לקראת המבחן - יישומי מחשב




תרגול חזרה - יום ראשון בערב

תרגיל 11

6
האם צריך לעשות פילטר?
משתנה הבחירה הוא 
gender1~=gender2
את זה אפשא לעשות דרך compute או דרך התפריטים.
מסתבר שגם צריך שיהיה זוג כדי שיהיה זוג מעורב, ולכן נוסיף תנאי gender2~=0.
לפעמים צריך עוד פעולה מקדמית - אם שואלים על "גדול מהממוצע" "בטווח של סטיית תקן מעל הממוצע" וכו' - ואז צריך לעשות desc עם save על המשתנה המקורי, כדי לקבל ציוני תקן.

אנחנו ממשיכים למילות מפתח.
מופיעה המילה אחוזים, ואז זה אומר שזה freq או crostabs. 
הראשון זה אם יש משתנה אחד, והשני אם יש שניים.
רווח סמך - חייבים לעשות טי טסט לממוצע עם value=0.
וכו' - הדברים שדיברנו עליהם בשיעור.

 הערה: אנחנו לא מבדילים בין השערת החוקר להשערת האפס, רק אשר עושה את זה.
אנחנו לא צריכים לקרוא את התוצאות, אלא רק לתת את ערך הp.

לא לעבוד בו זמנית עם שני דאטאסטים.
לא לעבוד עם שני סינטקסים. צריך להדביק באקסל סינטקס שפעול ומייצר את התשובות שלנו. 

איך מורידים את הקבצים טכנית?
עושים לוג אין לא על הקוד שלנו, (אין גישה לאינטרנט וכו)
נכנסים לD , הדיסק המקומי ומוחקים את כל מה שיש בו.
נכנסים לקיי. יהיו הרבה קבצים.
על טופס המבחן יש מספר עם שלוש ספרות.
צריך לחפש שני קבצי נתונים - אחד אקסל ואחד לספסס וצריך לקחת את שני אלה עם הספרות שלי ולגרור אותם לדי.
הדף של הקללות (מה שיש עכשיו באתר) והדף של השאלות כתובים עליהם מספר טופס בחינה, וזה המספר התלת ספרתי הנ"ל.
את הקובץ של הנתונים לספסס לא צריך לפתוח בשום שלב.
אחכ פותחים את האקסל וכותבים את התז איפה שצריך, וגם את מספר התחנה. 
את קובץ האקסל שומרים עם מספר תעודת הזהות שלנו (9 ספרות).
בשלב זה אפשר להתחיל, וכדאי מאד להתחיל בספסס.
לעשות את כל העבודה על D!

סבבה. 
נגמר המבחן.
שומרים, סוגרים ספסס, סוגרים אקסל.
בK יהיה משהו שקוראים לו drop - עש דואר - אפשר להכניס דברים בל צריך יד מאד דקה כדי להוציא דברים משם. אם ננסה לפתוח קובץ משם או להעתיק עוד משהו לבפנים הוא לא יתן לנו.
אנחנו עושים את זה רק אחרי שסיימנו ויש לנו קובץ להעתקה ששמו כשם תעודת הזהות שלנו. אחרי זה מחפשים עוזר הוראה, מבקשים ממנו לבדוק שהקובץ הגיע לאן שצריך, ורק אחרי שהוא מאשר שזה הגיע, ואז אפשר לחחזור למחשב ולהעתיק מה שרוצים לדיסקונקי ואז אפשר ללכת לחגוג.

מי שלא יהיה מסוגל לעשות את התהליך בכוחות עצמו יבזבז זמן יקר מהבחינה, יהיה הרבה לחץ ולא יהיה מי שיעזור לו מיד.

יש שינויים מינוריים (גדול - קטן, כפול - לחלק, ועוד- פחות) בין השאלות של ספסס על שתי הסטים של הנתונים.
צריך לעשות העתק הדבק ואז לבצע שינויים קטנים.
לא צריך לקרוא את התוצאות הססיסטיות כדי לדעת איזה מבחנים לעשות (למשל, לא נצטרך לשנות את הקונטרסט).

הוא יכול לשאול באקסל על שכיחות, אבל לא נצטרך frequency בשביל זה, נוכל להשתמש בmode או בcount. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה