זה קצת מפוזר, אבל הנה סיכום של מה שאריה אמר היום על המבחן.
השאלות שיהיו במבחן:
1. בדיקת צנרת
2. משהו בסגנוןmystery - רקורסיה
3. משהו שנלמד היום - מיון או לא מיון - בחירה 1/2 2 forים מקוננים - לדעת מה זה עושה, ממיין או לא ממיין (פירוט נרחב בהמשך)
4. תכנות - אינטנסיבית עם מערכים דו מימדיים: (2 שאלות, עם בחירה. 25-35 נק' כל אחת)
- חיפוש חשודים במערך (למשל: חיפוש זוג צמוד - עוקבים וראשוניים, ומציאת מיקום, או חיפוש על אלכסון)
- מציאת החשוד (חשודים= זוגיים, ראשוניים, חזקות של 2...)
- לדעת ללכת נכון על ה"שביל" במערך - להתגלגל בחדרים של מטריצה דו מימדית לכל הכיוונים
- לדעת טוב – 10.2 (על תרגיל בשם "אלגוריתמים קטנים" הוא מציין שאלו "בעיות שאוהבות להופיע במבחנים")
- 5-- לשים לב: האם זה נשאר תמיד בתוך המערך, או "קופץ החוצה"?
- sort - יהיה במבחן. מערך עם חמש מקומות, 2 פור מקוננים ועיבוד. נצטרך לומר מה יהיה המערך אחרי המיון. האם המיון עובד או לא עובד, ונצטרך לומר אם המיון טוב.
- חשוב לדעת איך האינדקסים פועלים מיד כשרואים את המערך!
- חלק מהסיפור זה לגרום למערך לעבור נכון על האינדקסים. גם אם המעבר "לא נכון" זה יכול לעבוד על מערך ספציפי (אצלנו יהיו 4-5 איברים במערך) אז – 1. להיות רגישים לשינויים קטנים, 2. ולהתייחס אליהם באופן ספציפי.
- יהיה במבחן משהו בסגנון bubble, איזה ווריאנט - bubble מקולקל, שאת המערך כן ממיין. האם ההחלפה בסדר? האם ההשוואה בסדר? לא להתייאש, לבדוק היטב, אולי למרות הבעיות זה מתאים למערך הספציפי!
- bubble sort 2. לא נורא שהfor תמיד רץ עד הסוף, למרות שהתאים האחרונים כבר מסודרים. ברגע שיש ריצה ללא החלפות, הלולאה עפה החוצה. (כשיורדים כל פעם ב-1, יש אלמנט של חיסכון).
- דוגמא נוספת - טיפה משופרת. ככל שn קטן, הולכים פחות בתוך המערך. חסכוני מאד במערכים גדולים.
- עמוד 5 - זה "מגרש אימונים" יותר קשה מהמבחן. (בהקשר זה, גם תרגיל 1 ברקורסיה הוגדר "בונוס", וכנראה מעל רמת המבחן). כדאי להבין. יש מנגנון שתמיד מזיז את הגבולות, הכול נסגר. לא נבזבז על זה זמן - רמה יותר מדי מתקדמת. למבחן יהיה משהו יותר דומה לעמוד 3-4. (בחירה 1/2).
- כדאי למצוא איך הולכים על אלכסון - לא האלכסון הראשי, כל אלכסון שהוא. מאד שימושי!
- data is structre - רמת החשיבה הנדרשת למבחן
שני קבצים שלא נמצאים באתר: