יום שלישי, 8 בינואר 2013

ויסות עצמי - שיעור 12 - מוכנות לבי"ס


שיעור 12 – 08.01.2012

מדברים על ויסות עצמי ומוכנות לבית ספר. מה הקשר? (תשובות מהכיתה):
  • צריך להסתדר לבד בסביבה מורכבת
  • צריך לשבת על התחת כל היום
  • צריך להסתדר חברתית
כלומר, בגיל 6 כחלק מהמדדים למוכנות לבי"ס צריך למדוד גם ויסות עצמי. איך מודדים את זה?
  • מטלת המרשמלו – לא תעבוד בגיל 6 (תלויה בתהפתחות שכלית)

מה צריך למדוד כדי לבדוק מוכנות לבי"ס?
  • IQ 1 – התפתחות קוגניטיבית
  • פוקוס – ויסות קשב
  • מוכנות לקריאה / יכולות קדם אקדמיות
  • TOM
  • סקרנות
  • יכולות חברתיות – עם חברים ועם מורים
  • 2 סיבולת גבוהה לתסכול
  • ביטחון עצמי
  • ויסות רגשות
  • מוכנות פיזית
  • שליטה בהתנהגות
  • הרגלי עבודה
  • compliance
  • 3 גמישות

היא רוצה שנחלק את ההתנהגויות לקטגוריות וניצור path בין ויסות עצמי ומוכנות לבי"ס. היא טוענת שהיינו מפתחים מודל באופן הזה. אין זמן, אז היא מראה את המודל והנקודה היא שאנחנו לא צריכים את הספרות בשביל להגיע למודל.

מדברים על זה שבי"ס לא ממש מתאים לכולם באופן טבעי, לא לכולם יש את השליטה העצמית והיכולות הנצרכות, וחוק חינוך חובה מוביל לשיעורים גבוהים יותר של ADHD.

כל מיני דברים שקשורים בינהם (די ברור מאילו – ילדים עם יותר ויסות עצמי מדווחים על חוויה טובה יותר בבי"ס ועל ציונים יותר גבוהים וכו').

-פרזנטציה (של דנה ועוד מישהי).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה