יום שלישי, 8 בינואר 2013

למידה באינטראקציה - שיעור 12 - למידה שיתופית (דיימן ופלפס)



שיעור 12 – 08.01.2012

מדברים על פרזנטציה שצריך לעשות. היא רוצה שנפתח את הראש, ניקח אחריות על הנושא. אפשר לתת לכיתה לקרוא את המאמר ולהרחיב את זה (אפשר למצוא דרכים להכריח את הכיתה לקרוא...). אפשר לעשות משהו ניסיוני (על הכיתה), או להביא דוגמאות מעניינות. הרעיון הוא לא להשתמש בכל הזמן כדי להציג את המאמר. זה בסמסטר הבא.
יש טבלה בדף, הנושא שלי הוא teacher led classroom discourse and learning (אני יכולה להתייחס גם למימדים לא קוגניטיביים).

מדברים על המאמר של דיימון ופלפס.
הכיוון הוא שלעשות מטלה ביחד לא תמיד אומר למידה שיתופית.
היא מבקשת ממנו להיזכר במטלה שקיבלנו לעשות בשיתוף פעולה. כל אחת מספרת.
  • חלוקת עבודה וסתנטוז, כאשר העבודה היא אינדיווידואלית – למידה קואופרטיבית (גבוה בשוויון, נמוך בהדדיות) =למידה ביחד.
  • עבודה ביחד על הכל, תוך שיח מפרה – למידה קולוברטיבית (גבוה בשוויון, גבוה בהדדיות) = למידה שיתופית.
  • אחד מחברי הקבוצה משתלט על העבודה ומחלק לשאר החברים תפקידים טכניים – זו לא חונכות, כי אין כאן למידה. זה הכי דומה ללמידה קואופרטיבית. (מה שקורה כאן הוא coordination loss).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה